تبلیغات اینترنتی
شادترین لحظات افراد چه زمان است
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

شادترین لحظات افراد چه زمان است

نتیجه مطالعه صدها میلیون پیامی که مردم بر روی پایگاه‌های اینترنتی اجتماعی قرار می‌دهند، نشان داد مردم جهان در ساعات اولیه صبح شادترین لحظات خود را سپری می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جامعه شناسان دانشگاه کورنل آمریکا در تحقیقی که با استفاده از نرم افزارهای زبانشناسی صورت گرفت، حضور کلمات مثبت را در 509 میلیون پیامی که 2 میلیون و 400 هزار کاربر اینترنتی از سراسر جهان در طول دوره‌ای دو ساله بر روی توئیتر قرار می‌دهند، بررسی کردند.

 
بر اساس نتیجه این مطالعه که در نشریه ساینس منتشر شد، شادترین لحظات افراد به ساعات اولیه صبح مربوط می‌شود و پس از آن همزمان با آغاز ساعات کاری در اواسط صبح، میزان شادی افراد کاهش می‌یابد.

 

یکی دیگر از برهه‌های زمانی که افراد از حس شادی زیادی برخوردار هستند به لحظات نیمه شب مربوط می‌شود ولی در طول شب، این وضع کاهش می‌یابد. بیشترین تعداد کلماتی که شور و اشتیاق، شادی، فعالیت و هوشیاری افراد را نشان می‌دهد بیشتر به روزهای شنبه و یکشنبه مربوط می‌شود.

 
مطالعاتی که در کشورهای اسلامی نیز صورت گرفت نشان می‌دهد این الگو در کشورهای اسلامی بیشتر به روزهای جمعه و شنبه مربوط می‌شود. در این مطالعه تنها پیام‌هایی که به زبان انگلیسی منتشر شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.



موضوعات
پيوندها